«Black Friday»: Είδε «white day» η αγορά;

Καταναλωτές περιμένουν στην ουρά στα ταμεία μέσα σε γνωστό πολυκατάστημα στην πλατεία Συντάγματος, με αφορμή την "Μαύρη Παρασκευή" ή "Black Friday", Αθήνα, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016. Η "Black Friday" θεσπίστηκε στις ΗΠΑ και εορτάζεται σε αρκετές χώρες, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και είναι μια ημέρα όπου τα καταστήματα πραγματοποιούν πολύ μεγάλες εκπτώσεις έως 80%. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

Τεράστιες ουρές στα εμπορικά, κίνηση στους δρόμους, διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, σακούλες, ενθουσιασμός αλλά και παράπονα. Έτσι υποδέχθηκαν οι Έλληνες την πρώτη «Black Friday» σε ελληνική version.

Οι περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν την Ερμού, τα μεγάλα mall αλλά και το εκπτωτικό χωριό.

Τα προϊόντα που κινήθηκαν περισσότερο είναι ηλεκτρονικές συσκευές. Τάμπλετ, κινητά τηλέφωνα και πρωτότυπα γκάτζετ.

Οι γυναίκες επέλεξαν τσάντες και παλτό. Οι γονείς ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα παιδιά αθλητικά και casual ρούχα και παπούτσια.

H φρενίτιδα της Μαύρης Παρασκευής επεκτάθηκε και στο διαδίκτυο… Από ηλεκτρονικές συσκευές μέχρι βιβλία! Εκεί, οι καταναλωτές επωφελήθηκαν από το γεγονός ότι τα ψώνια θα φτάσουν στην πόρτα του σπιτιού τους χωρίς καν να βγουν από το σπίτι τους!

Η Ερμού από την άλλη είχε γεμίσει από πιτσιρίκια που άφησαν τα σχολεία και άρχισαν τις κοπάνες με αφορμή τη σημερινή ημέρα.

Τα παράπονα και οι παραπλανητικές εκπτώσεις

  • Σύμφωνα με πολλούς καταναλωτές, κάποιοι καταστηματάρχες επιχείρησαν να παραπλανήσουν το κοινό παρουσιάζοντας ως παλιά τιμή του προϊόντος, όχι την τιμή που είχε το προϊόν πριν από την έκπτωση αλλά την αρχική του τιμή.
  • Άλλα παράπονα αφορούσαν τα χαμηλά ποσοστά των εκπτώσεων. Συγκεκριμένα, κάποια καταστήματα διαφήμισαν «εκπτώσεις και προσφορές σοκ» προσελκύοντας έτσι τους πελάτες, που τελικά αντίκρισαν εκπτώσεις της τάξης του 20%.
  • Πολλοί καταναλωτές διαπίστωσαν πως οι προσφορές αφορούσαν στοχευμένα προϊόντα.
  • Άλλοι, είδαν γενναιόδωρες εκπτώσεις αλλά όχι στις νέες παραλαβές.

img_3795_copy

Όπως ανέφερε στο CNN Greece, ο ειδικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Μάκης Σαββίδης, η αγορά κινήθηκε ικανοποιητικά και παρά τις προβλέψεις κάποιων, ο κόσμος δεν είδε μόνο τις βιτρίνες αλλά έκανε και αγορές. Στόχος του Εμπορικού Συλλόγου ήταν άλλωστε να δοθεί μία ανάσα στην αγορά εν όψει των Χριστουγέννων,και ο στόχος επετεύχθη.

Όπως λέει ο κ. Σαββίδης,  μαζί με τα μεγάλα πολυκαταστήματα επωφελήθηκαν και οι μικροί καταστηματάρχες γιατί η Μαύρη Παρασκευή, έκανε τον κόσμο να βγει από τα σπίτια του και να κατέβει στην αγορά! Ο Εμπορικός Σύλλογος θα μιλήσει με αριθμούς τη Δευτέρα αλλά το πρόσημο για τους καταστηματάρχες είναι θετικό.

 

Σχόλια

Σχόλια

About Magazinomou Staff 4131 Articles
Η ομάδα του magazinomou.gr