Εκπτώσεις από σήμερα – Πόσο θα φτάσουν και τι να προσέξουν οι καταναλωτές – Ανοικτά την Κυριακή τα μαγαζιά

Ξεκινούν σήμερα (08.01.2018) και θα ολοκληρωθούν στις 28 Φεβρουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις με τους εμπόρους να δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι.
Η θετική πορεία στην Χριστουγεννιάτικη αγορά μετά από πολλά χρόνια δημιουργεί προσδοκίες ότι μπορεί και στις εκπτώσεις να υπάρξει θετική εξέλιξη.

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) με εγκύκλιό της ενημέρωσε τα μέλη της ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …% έως …%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Στην εγκύκλιό της η ΕΣΕΕ αναφέρει ακόμη ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι προβλεπόμενες κυρώσεις για παραβίαση του πλαισίου των εκπτώσεων είναι αυστηρές και τα επιβαλλόμενα πρόστιμα κυμαίνονται για την πρώτη παράβαση με ποσό ίσο με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών (και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ), ενώ σε περίπτωση υποτροπής του επαγγελματία στην ίδια παράβαση μέσα σε διάρκεια πέντε ετών, το πρόστιμο μπορεί να αυξηθεί έως και το 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης.

Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι τη προσεχή Κυριακή 14 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013. Το ωράριο λειτουργίας για την ανωτέρω Κυριακή καθορίζεται από τις 11.00 έως τις 20.00.

Εκπτώσεις έως και 80%

Σε ό,τι αφορά τα επίπεδα των εκπτώσεων αναμένεται σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις να αγγίξουν ακόμη και το 80%, ενώ η πλειονότητα των προσφορών θα κυμανθεί περί το 30%-50%.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Προκειμένου να μην παρασυρθούν οι καταναλωτές σε περιττές αγορές από τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων και με δεδομένο ότι το οικογενειακό εισόδημα είναι περιορισμένο, η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας εφιστά την προσοχή. Ειδικότερα για υπεύθυνες αγορές οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν τα εξής:

  • Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  • Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων
  • Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
  • Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας
  • Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις
  • Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
  • Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή!
  • Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σεζόν.
  • Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
  • Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης
  • Καλό θα ήταν να προτιμούμε τα προϊόντα των καταστημάτων που αναγράφουν και την παλαιά και την νέα τιμή καθώς και το ποσοστό έκπτωσης, κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Συγκρατημένη αισιοδοξία

Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς στη διάρκεια των Χριστουγέννων, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης εμφανίσθηκε συγκρατημένα αισιόδοξος. «Μόλις τελείωσε μία εορταστική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο», σχολίασε σχετικά. Ο ίδιος ελπίζει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ υπογράμμισε ότι το θετικό αυτό κλίμα ούτε τις απώλειες τζίρου που βίωσε η αγορά τα προηγούμενα χρόνια αντισταθμίζει, ούτε φυσικά εκλείπει «η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης».

 Διαβάστε επίσης:
Ακολούθησε το magazinomou.gr στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα spoilers των αγαπημένων σου σειρών και όχι μόνο.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Social Media

Σασμός

On Key

Related Posts