Σασμός: Ένα συγκλονιστικό επεισόδιο παρακολουθήσαμε το βράδυ της Δευτέρας (6/11) με τα πλάνα από την κηδεία του τηλεοπτικού Νικηφόρου και το θρήνο της οικογένειας να λυγίζουν το τηλεοπτικό κοινό.
Στο twitter μάλιστα πολλοί ήταν εκείνοι που σάστισαν με τις λεπτομέρειες των Κρητικών εθίμων ενώ υπήρχαν και κάποιοι που αντέδρασαν αρνητικά.
Σε αυτά τα σχόλια απάντησε η Μαρία Τζομπανάκη, η οποία να σημειώσουμε πως για μια ακόμη φορά παρέδωσε μαθήματα υποκριτικής, μέσα από την συγκλονιστική της ερμηνεία ιδίως στο σεναριακό εκείνο κομμάτι με το μοιρολόι πάνω από τον νεκρό εγγονό της.
Η ηθοποιός απάντησε δείχνοντας έντονα τη δυσαρέσκειά της σχετικά με τα αρνητικά σχόλια.
«Καθόλου από άλλο αιώνα. Στην Κρήτη τιμούμε τους νεκρούς με αυτόν τον τρόπο. Και όταν φεύγει νέος εμπεριέχει και στοιχεία γάμου στον δύσκολο αυτό αποχαιρετισμό. Επειδή δεν πρόλαβε να τον ζήσει ο νεκρός. Επίσης τους νεκρούς τους θάβουμε σε χτιστό τάφο. Δεν ρίχνουμε χώμα πάνω αλλά σφραγίζεται το μνήμα για κάποια χρόνια. Αιώνες τώρα η Κρήτη κρατά τα έθιμα της. Μην το χλευάζετε κάτι που δεν γνωρίζετε», έγραψε.
Σκηνές που θύμισαν αρχαία τραγωδία είχε το επεισόδιο κι εκατοντάδες εγκωμιαστικά σχόλια κυριάρχησαν στο Twitter (X) για τις ερμηνείες των ηθοποιών, ιδιαίτερα γι αυτές της Μαρίας Τζομπανάκη και Μαριλίτας Λαμπροπούλου.
Μέσα από ένα σπαρακτικό μοιρολόι, το οποίο διέτρεξε ολόκληρο το επεισόδιο, «αποχαιρέτησε» η Καλλιόπη της Μαρίας Τζομπανάκη τον εγγονό της, Νικηφόρο.
Σαν μια τραγική ηρωίδα, μια γυναίκα που το δάκρυ της μετατρέπεται σε αργό θρηνητικό και πένθιμο τραγούδι, νεκροστολίζει και ξεπροβοδίζει τον λατρεμένο της εγγονό.
Θρήνος βουβός κι απόλυτα συνταρακτικός. Σε μια εικόνα τραγικού πένθους, μέσα από μια «πιετά», η Βασιλική της Μαριλίτας Λαμπροπούλου γίνεται το σύμβολο της μητέρας που θρηνεί. Μέσα στο θρήνο της Βασιλικής, σε αυτό το απόσταγμα βαθιών αισθημάτων, ενυπάρχει ο επιτάφιος θρήνος αλλά και ο θρήνος κάθε μάνας απανταχού της οικουμένης, η οποία σπαράζει για το χαμό του παιδιού της.
Η κραυγή της σαν βέλος διέσχισε τους αιώνες για να φτάσει στο σήμερα, αντηχώντας πιο δυνατά κι από τον πένθιμο μεταλλικό χτύπο της καμπάνας.
Διαβάστε επίσης: