Ο Αλέξανδρος Ρήγος κάνει μία μουσική έκπληξη με το τραγούδι Τίποτα που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό και έχει ήδη γοητεύσει το κοινό. Ο πολλά υποσχόμενος καλλιτέχνης έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στην ελληνική μουσική σκηνή και όπως φαίνεται ήρθε με φορά για να μείνει.
Ο τραγουδιστής, είχε ενθουσιάσει το κοινό με το «Πες Μου Απλά» το 2023. Αυτός ήταν ο τίτλος μιας από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του που κυκλοφόρησε από τη Heaven Music. Πρόκειται για μία δυναμική μπαλάντα σε στίχους του καταξιωμένου Δημήτρη Παπασταθόπουλου. Τη μουσική υπέγραψε ο ίδιος ο καλλιτέχνης μαζί με τον μετρ στο είδος του, Mark F. Angelo.
Τον Μάιο του 2024 παρουσίασε μία ακόμη μεγάλη επιτυχία με τίτλο «Στα Ψέματα». Με μια καθηλωτική, αισθαντική ερμηνεία ο Αλέξανδρος Ρήγος απογειώνει τους στίχους του καταξιωμένου Δημήτρη Παπασταθόπουλου και μας ταξιδεύει!
Το τραγούδι Τίποτα που κυκλοφόρησε από τη Heaven Music τον Νοέμβριο του 2024 είναι σε μουσική: Αλέξανδρου Ρήγου – Mark F. Angelo και στίχους του Δημήτρη Παπασταθόπουλου.
Χαρακτηριστικό είναι πως το υπέροχο βίντεο κλιπ του τραγουδιού έχει ξεπεράσει τις 300.000 προβολές στο Youtube ενώ ανάλογη είναι η πορεία και στις ψηφιακές πλατφόρμες.
Ο ταλαντούχος ερμηνευτής συνεχίζει το ξεχωριστό δισκογραφικό του μονοπάτι ακόμα πιο δυναμικά και μας δίνει την υπόθεση πως θα μας χαρίσει μοναδικές στιγμές και εφεξής.
Ο ίδιος μιλάει για τη μουσική διαδρομή του, την αρχή της καριέρας του, τη μουσική αλλά και για τα όνειρά του.
Ποιος είναι ο Αλέξανδρος Ρήγος;
Ο Αλέξανδρος Ρήγος γεννήθηκε το 1984 στο Αμβούργο από τον πατέρα Έλληνα και τη μητέρα Γερμανίδα. Από μικρός αγαπούσε τον αθλητισμό, τα μαθηματικά και τις ξένες γλώσσες. Η μεγάλη του αγάπη όμως ήταν η μουσική. Από το δημοτικό κιόλας οι δάσκαλοι του διέκριναν το ταλέντο του και τον προέτρεπαν να κάνει τα μαθήματα. Μέχρι να τελειώσει το σχολείο είχε ήδη διδαχθεί θεωρία και ιστορία της μουσικής, πιάνο, κρουστά, κινηματογραφική μουσική κ.α.
Πώς αποφασίσεις να ασχοληθείς με τη μουσική;
Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ξεκίνησε στα σχολικά χρόνια. Οι δάσκαλοί μου παρατήρησαν πολύ νωρίς ότι είχα κάποιο ταλέντο καιεγώ ο ίδιος κατάλαβα από τα πρώτα μαθήματα μουσικής ότι το διασκέδαζα πολύ. Αυτό ξεκίνησε με τα μαθήματα φλάουτου. Στη γερμανική σχολή, όλοι παίρναμε ένα φλάουτο στη βασική εκπαίδευση και είχαμε μαθήματα φλάουτου. Στη συνέχεια, όλα προχώρησαν γρήγορα. Παρευρέθηκα όλα τα μαθήματα που θα μπορούσα να επιλέξω κατά τη διάρκεια της σχολικής μου πορείας. Εκτός από τα μαθήματα κλασικής μουσικής που ήταν υποχρεωτικά για όλους, παρακολουθούσα μαθήματα στο Big Band και στη χορωδία. Επιπλέον, άρχισα μαθήματα πιάνου σε ηλικία 14 ετών. Ωστόσο, η καθοριστική στιγμή που θα ήθελα πραγματικά να ασχοληθώ με τη μουσική επαγγελματική ήταν η εμφάνισή μου στα 16 μου μπροστά σε ένα πολύ μεγάλο κοινό ως τραγουδιστής. Ο λόγος είναι ότι ο μουσικός μου δάσκαλος, που ήταν επίσης ο δάσκαλος στη χορωδία, αναγνώρισε τα φωνητικά μου ταλέντα και με ώθησε στο τραγούδι. Θέλω να τον ευχαριστήσω γι’ αυτό. Στη συνέχεια, όμως, ήταν σαφές για μένα ότι ήθελα να κάνω επαγγελματικά και έτσι ηχογράφησα το πρώτο μου demo σε ένα επαγγελματικό στούντιο. Ο πατέρας μου είχε πολλές επαφές μέσω των εστιατορίων του στο Αμβούργο και γνώριζε πολλούς παραγωγούς. Και το υπόλοιπο είναι ιστορία…
Υπήρξαν δυσκολίες στη μέχρι τώρα διαδρομή σου; Βρήκες εμπόδια;
Βασικά πιστεύω ότι ο δρόμος για να κάνεις καριέρα ως τραγουδιστής δεν είναι εύκολος. Υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες που καθορίζουν αν η καριέρα θα πετύχει. Ο παλιός μου παράγωγος και μάνατζερ, Λεωνίδας Χαντζάρας, είχε πει κάποτε ότι η μουσική αποτελεί μόνο το 10% της καριέρας σου. Τότε δεν κατάλαβα αυτή την προσέγγιση, αλλά σήμερα καταλαβαίνω πολύ καλά τι ήθελε να πει. Σήμερα, ως τραγουδιστής, πρέπει να είσαι τα πάντα. Τραγουδιστής, στιχουργός, επιχειρηματίας, influencer και πολλά ακόμα. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο για σένα ότι πρέπει να χρησιμοποιήσεις όλες τις ικανότητές σου, με στόχο πάντα μπροστά σου. Και έτσι έρχονται οι προκλήσεις για τις αναφορές με ρωτάς. Το να τα βάλεις όλα αυτά στην καθημερινότητά σου δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι λόγοι: Χρόνος, Πειθαρχία, Σταθερότητα και Αποποίηση. Η αποποίηση, ωστόσο, είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή πρέπει να αποποιηθείς από πολλά πράγματα που θα ήθελα πολύ να κάνω και θα μπορούσα να κάνω, και δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι γύρω σου δεν καταλαβαίνουν. Το να κουβαλάς αυτό το βάρος μόνο σου, πιθανόν να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Και γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό το feedback από τους θαυμαστές και τους ανθρώπους που αγαπούν τη μουσική σου. Σου δίνουν κάθε μέρα την κινητήρια δύναμη να συνεχίσεις. Η σκέψη ότι η μουσική σου μπορεί κάπου στον κόσμο να δώσει χαρά σε κάποιον ή να δώσει τη δύναμη να κάνει την ημέρα του πιο θετικού, αξίζει κάθε κόπο.

Με ποια μουσικά πρότυπα μεγάλωσες;
Δε μου αρέσει ιδιαίτερα αυτή η ερώτηση. Δεν είναι όμως επειδή δεν έχω ανθρώπους που με επηρεάζουν, αλλά γιατί πάντα ξεχνάω κάποιον. Είναι τόσοι πολλοί. Επειδή δεν είμαι μόνο τραγουδιστής, αλλά και συνθέτης, δεν είναι καθόλου λίγο. Αλλά οι τραγουδιστές και οι συνθέτες που έχουν επηρεάσει πολύ είναι μεταξύ άλλων οι: Νταλάρας, Πάριος, Σφακιανάκης, Μητροπάνος, Βαρδής, Ρέμος, Πουλόπουλος, Τερζής, Πέγκυ Ζήνα, Θεοδωρίδου, Μαρινέλλα, Θεοφάνους, Άννα Βίσση, Ασιτσάνης, Πλέσσας,μ. Κάθε ένας και κάθε μία από αυτούς με επηρεάζει πολύ. Αλλά και διεθνείς καλλιτέχνες όπως: Michael Jackson, George Michael, Quincy Jones, James Brown, Prince, 2Pac, Bon Jovi, Bruce Springsteen.
Ποιος είναι ο άνθρωπος που σε συμβουλεύει και εμπιστεύεσαι σε όλα;
Δεν είμαι υπέρ της ιδέας να βάζουμε έναν άνθρωπο στο κέντρο ως παντογνώστη και να λέμε «αυτός δεν απαντά σε όλα». Αυτό δε θα ήταν ανθρώπινο και επομένως ούτε σωστό. Διότι μόνο ένας θα μπορούσε πραγματικά να αναλάβει αυτόν τον ρόλο και αυτός είναι ο Θεός ο ίδιος. Ή μήπως γνωρίζεις κάποιον άνθρωπο που τα ξέρει όλα και είναι αλάνθαστος; Εγώ όχι. Υπάρχουν λοιπόν πολλοί άνθρωποι, των οποίων τις συμβουλές ακούω και εμπιστεύομαι λόγω της γνώσης τους. Ωστόσο, πρέπει να διαχωρίσουμε το προσωπικό από το επαγγελματικό. Ένα από τα μεγαλύτερα άτομα που εμπιστεύομαι στην προσωπική μου ζωή είναι σίγουρα ο πατέρας μου. Αν και δε συμφωνούμε πάντα, ξέρω ότι ο πατέρας μου θα μου έδινε μόνο συμβουλές αν κατανοεί πραγματικά το θέμα. Είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να κάνει πολύ καλή αυτοκριτική και ξέρει ποτέ η συμβουλή του είναι καλή και όχι. Έτσι, και αυτός με δίδαξε να χρησιμοποιήσει αυτή την ιδιότητα ως μέτρο όταν κρίνω τους ανθρώπους. Διότι οι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν αυτοκριτική, αυτοί θα σου δώσουν πάντα τις καλύτερες συμβουλές. Είναι επίσης αυτοί οι άνθρωποι που ξέρουν ποτέ δεν βρίσκονται στην καλύτερη θέση να σου δώσουν συμβουλές και προτιμούν να μην πουν τίποτα. Και σε αυτούς τους ανθρώπους ανήκει και ο στενότερος κύκλος της μουσικής μου ομάδας.
Είναι αλήθεια πως ένας τραγουδιστής θα πρέπει να κάνει σε όλη του τη ζωή φωνητική;
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος γι’ αυτό. Ως παθιασμένος ποδοσφαιριστής, συγκρίνω πάντα το μάθημα φωνητικής με την προπόνηση των αθλητών. Το μάθημα φωνητικής βελτιώνει την τεχνική μας και την αντοχή μας. Επιπλέον, είναι η δυνατότητα να αντιληφθούμε τη φωνή μας με μια διαφορετική αυτή μέσα στους δασκάλους μας, να την αξιολογήσουμε και να βελτιώσουμε. Διότι, όπως όλοι οι άνθρωποι, αντιλαμβανόμαστε τη φωνή της φωνής μας διαφορετικά απ’ ότι όλοι οι άλλοι.

Τι είναι η μουσική για σένα;
Η μουσική είναι ένα από τα πιο σημαντικά περιεχόμενα της ζωής μου, είναι ένα πολύ, πολύ μεγάλο μέρος του εαυτού μου. Ποτέ δε θα μπορούσα να σταματήσω να κάνω μουσική. Και δεν το λέω αυτό ως τραγουδιστής, αλλά ως συνθέτης. Κάνω μουσική σε κάθε ελεύθερο λεπτό και το συναίσθημα όταν έχω γράψει ένα καινούριο τραγούδι είναι μοναδικό. Ευχαριστώ τον Θεό κάθε μέρα για αυτό το δώρο που μου έχει δώσει. Βλέπω όμως σε αυτό και μια ευθύνη. Πιστεύω ότι, αν κάποιος έχει το χάρισμα να κάνει μουσική, τότε πρέπει να το κάνει. Δεν έχει σημασία το επίπεδο. Δεν έχει σημασία αν γίνεσαι πλούσιος και διάσημος με αυτό, αλλά απλώς το γεγονός ότι ζεις αυτό το δώρο. Αυτό πιστεύω για όλα τα ταλέντα που μας δίνει ο Θεός. Ισχύει το ίδιο για τους ποδοσφαιριστές, τους ανθρώπους που αγαπούν το μαγείρεμα. Πιστεύω ακράδαντα ότι καθένας από εμάς έχει ένα χάρισμα, στο οποίο κάθε άτομο είναι εξαιρετικό και κανένα ταλέντο δεν είναι καλύτερο από το άλλο. Διότι αυτή η ποικιλία κάνει την κοινωνία μας τόσο ζωντανή. Το σημαντικό είναι να ακούμε το συναίσθημά μας και να κάνουμε αυτό που αγαπάμε, και όχι να το βάζουμε στην άκρη επειδή οι άνθρωποι γύρω μας έχουν διαφορετική γνώμη. Μπορώ μόνο να πω αυτό: Κάντε αυτό που σας κάνει ευτυχισμένους, γιατί το ξέρετε να είστε ευτυχισμένοι, δεν έχει σημασία πόσο συσκευές είστε με αυτό, δεν έχετε να σας κάνει ευτυχισμένους. Αυτό το βρήκα προσωπικά στη μουσική.
Στη σύγχρονη κοινωνία, με όλα τα προβλήματα που ζούμε και με δεδομένο πως η μουσική είναι παγκόσμια, πως πιστεύει πως μπορεί να συμβάλλει η μουσική;
Η απάντηση είναι πολύ απλή! Η μουσική είναι η λύση για πολλά προβλήματα. Η μουσική είναι η ελπίδα, η αγάπη. Η μουσική είναι η γλώσσα που όλοι καταλαβαίνουν. Η μουσική χτίζει γέφυρες και ενώνει τους ανθρώπους. Είναι πάντα ειλικρινής και λέει την αλήθεια, γιατί μας επιτρέπει να εκφράσουμε τα αληθινά μας συναισθήματα και δεν κρατάει τίποτα πίσω. Μας αφήνει να ονειρευόμαστε. Είναι στην εποχή που η μουσική μπορεί να ακουστεί παγκοσμίως, ο καλύτερος διπλωμάτης. Μας κάνει απλώς πάντα ευτυχισμένους. Έχει τη δύναμη να τους ενώνει ανθρώπους για το καλό, κάτι που εμείς οι Έλληνες θα έπρεπε να γνωρίζουμε καλύτερα από κάθε άλλον. Είμαι πεπεισμένοςότι η μουσική ήταν αυτή που ενώνει τον λαό μας για να πολεμήσει τη δικτατορία και να μας επιστρέψει στη δημοκρατία. Και σε ευχαριστώ για αυτήν την ερώτηση, γιατί είναι τέτοιες ερωτήσεις που με παρακινούν να συνεχίσω να γράφω νέα τραγούδια, που για κάποιον αύριο μπορεί να είναι ένας καλός φίλος και να του δώσουν δύναμη για να περάσει την ημέρα. Ο ρόλος της μουσικής σε αυτές τις δύσκολες εποχές είναι λοιπόν να παραμείνει η γλώσσα της καρδιάς μας και να τους γεμίζει ανθρώπους με ευτυχία και θετική ενέργεια, απελευθερώνοντάς τους από την αρνητική ενέργεια.
Σήμερα, πόσο εύκολο είναι για ένα νέο καλλιτέχνη να προωθήσει τη δουλειά του;
Αρχικά πιστεύω ότι ένας σημαντικός παράγοντας είναι το τι ακριβώς κάνει ο καλλιτέχνης. Αν είναι μόνο τραγουδιστής, είναι σαφώς πιο δύσκολο σε σχέση με κάποιον που γράφει τη μουσική του και ξέρει πώς να την προωθήσει. Όλα αρχίζουν από τις προσωπικές δεξιότητες. Αν ο καλλιτέχνης έχει όμως ένα έτοιμο προϊόν, τότε είναι πιθανότατα πιο εύκολο από ποτέ να μοιραστεί τη δουλειά του με τον κόσμο. Μέσω των διαφόρων υπηρεσιών στο διαδίκτυο, είναι σήμερα πολύ εύκολο να μοιράζεσαι τη μουσική σου στις μεγάλες πλατφόρμες. Αλλά η αλήθεια είναι ότι για την προώθηση πρέπει να διαθέσεις χρήματα και να έχεις μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ για να ξεχωρίσεις από το πλήθος. Διότι η εύκολη δυνατότητα να μοιράζεις τη μουσική σου σε όλες τις πλατφόρμες έχει ως αποτέλεσμα τον τεράστιο ανταγωνισμό και την πολύ μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής. Πρέπει να διαχειρίζεσαι την καριέρα σου σαν μια start-up. Τώρα, μπορεί να αναρωτηθείς, τι ρόλο παίζει η δισκογραφική εταιρεία και αν δεν έπρεπε να αναλάβει την προώθηση; Αλλά η αλήθεια είναι ότι οι δισκογραφικές εταιρείες δεν διαθέτουν τον προϋπολογισμό για την ανάπτυξη καλλιτεχνών όπως παλιά. Η ψηφιοποίηση έχει απλώς μειώσει τα έσοδα σημαντικά. Αν λοιπόν έχεις ένα καλό προϊόν, ένα πολύ καλό επιχειρηματικό σχέδιο και είσαι έτοιμος να επενδύσεις κάποια χρήματα, όπως μια μικρή επιχείρηση, τότε πιστεύω ακράδαντα ότι η επιτυχία είναι μόνο θέμα χρόνου. Οι δυνατότητες για μια μικρή καλλιτέχνη να διαφημιστεί είναι σήμερα σίγουρα μεγαλύτερες από ποτέ.
Θα πήγαινες σε talent show;
Δε νομίζω. Απλά δεν ταιριάζειμε τη φύση μου. Σίγουρα αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι δεν τραγουδάω μόνο, αλλά γράφω και τη μουσική μου μαζί με τον Mark F. Angelo και τον στιχουργό μου, Δημήτρη Παπασταθόπουλο. Μαζί με αυτούς και πολλούς άλλους, τα τελευταία 4 χρόνια έχω δημιουργήσει μια ισχυρή ομάδα γύρω μου, με την οποία πραγματικά απολαμβάνω να συνεργάζομαι και με την οποία, τα τελευταία 1 ½ χρόνια, έχουμε καταφέρει πολλά και έχουμε ακόμα πολλά σχέδια για το μέλλον. Απλά και νιώθω καλά και ταιριάζει σωστά όπως είναι. Επίσης, η ανταπόκριση από τη συνεχώς αυξανόμενη βάση θαυμαστών μου είναι πολύ θετική, στους οποίους θέλω να ευχαριστήσω και να ελπίζω να τους δω σύντομα σε μια εμφάνιση και να τραγουδήσουμε τα τραγούδια μου μαζί.
Το κεφάλαιο Eurovision θα σε ενδιέφερε;
Εξαρτάται από την οπτική γωνία από την οποία μου θέτει αυτή την ερώτηση. Τα βασικά δεν υποστηρίζουν την έννοια πίσω από τη Eurovision. Αναφέρομαι ιδιαίτερα στην αξιολόγηση των τραγουδιών που παρουσιάζονται εκεί. Πιστεύω ότι η τέχνη δεν πρέπει να αξιολογείται. Σίγουρα υπάρχουν τραγούδια που αρέσουν σε κάποιους περισσότερο, αλλά σε ένα τόσο μεγάλο πλαίσιο, όπου θα έπρεπε να μοιραζόμαστε τα μουσικά στυλ της ηπείρου μας, βρίσκω το σύστημα αξιολόγησης, στο οποίο κάποιος στέφεται νικητής μη αξιόλογο. Η τέχνη θα έπρεπε να είναι ελεύθερη από την αξιολόγηση και να ερμηνεύεται ελεύθερα από τη θεατή ή την ακροατή με τη δική της φαντασία. Το γεγονός ότι υπάρχει είναι υπέροχο, καθώς φέρνει τους λαούς της ηπείρου μας κοντά και έχει έναν σημαντικό ρόλο στον πολιτισμό μας, αλλά προσωπικά θα δημιουργούσα διαφορετικό πλαίσιο. Για παράδειγμα, χωρίς αξιολογήσεις, με κάθε χώρα να τραγουδάει στη γλώσσα της και αντί η εκδήλωση να γίνεται στη χώρα του νικητή, να ολοκληρωθεί κάθε χρόνο σε μια διαφορετική χώρα, μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος.
Όσον αφορά εμένα προσωπικά, θα ήθελα να συμμετάσχω στη Eurovision ως φορέας πολιτισμού. Θα ήθελα να εκπροσωπήσω την Ελλάδα, αν η Eurovision γίνεται στη Γερμανία. Διότι αν πραγματοποιηθεί στη Γερμανία, δε θα γίνει στην πρωτεύουσα Βερολίνο, όπως συμβαίνει με άλλες χώρες, αλλά στην πόλη μου, το Αμβούργο. Θα ήταν σίγουρα κάτι πολύ ξεχωριστό για μένα. Αλλά αυτό ήταν και η εξαίρεση, στο υπάρχον σύστημα.
Αυτή την περίοδο είσαι στο στούντιο και ετοιμάζει ένα νέο τραγούδι. Μίλησε μας για αυτό αλλά και για τα μελλοντικά σου σχέδια.
Είμαι συνήθως πάντα στο στούντιο και γράφω συνεχώς καινούργια τραγούδια. Αυτό συμβαίνει φυσικά κυρίως επειδή ο Mark F. Angelo και εγώ είμαστε οι συνθέτες των τραγουδιών μου. Γι’ αυτό τα τραγούδια μου είναι συνήθως ήδη γραμμένα και πριν από την επόμενη κυκλοφορία βρίσκομαι στη φάση να αποφασίσω ποιο τραγούδι θα προχωρήσει πρώτα. Εδώ λειτουργώ με στρατηγική σκέψη. Το καλύτερο παράδειγμα είναι το τελευταίο μου τραγούδι “Τίποτα”. Αυτό το τραγούδι το έχω στο συρτάρι εδώ και 2 χρόνια, αλλά ήξερα τότε ότι δεν ήταν ακόμα η κατάλληλη για να κυκλοφορήσω. Αυτό βέβαια θέτει την ομάδα μου συχνά μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις, καθώς μπορεί να αλλάξω γνώμη τελευταία στιγμή. Αλλά για να απαντήσω στην ερώτησή σου αν έρχεται νέο τραγούδι. Έρχεται σύντομα ναι. Σχεδιάζω δύο νέες κυκλοφορίες το 2025!
Όσον αφορά τον βασικό μου προγραμματισμό, σκέφτομαι συνήθως χρόνο με τον χρόνο. Φέτος, όμως, η απόλυτη προτεραιότητα είναι οι ζωντανές εμφανίσεις μου. Μετά από 1,5 χρόνο δισκογραφίας, ήρθε η ώρα. Θέλω να μοιράσω με τον κόσμο στη σκηνή τα τραγούδια μου, αλλά και πολλά άλλα που έχουν επηρεάσει και αγαπώ. Αυτή τη στιγμή, δουλεύω με την ομάδα μου για να προετοιμάσουμε το live πρόγραμμα. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και είμαι πολύ αισιόδοξος ότι δε θα αργήσει να έρθει η στιγμή που θα βγω στη σκηνή.